مقالات آرشیو خبر ها
یوونتوس - اینتر، جدالی که الگری برای آن لحظه شماری می کند

یوونتوس - اینتر، جدالی که الگری برای آن لحظه شماری می کند

دوباره یووه و اینتر و یک بار دیگر دربی ایتالیا، این بار با حساسیتی متفاوت، اما تاکیدی ست بر همیشه حساس و مهم بودن این دیدار. یک هفته پیش از برگزاری این رقابت مربیان دو تیم جدال را به روش خود شروع کردند. با این حال به نظر میرسد بیانکونری و نراتزوری در فصل جاری در کنار بازی رفت و برگشت شان در رقابت های سری آ به نوع دیگری هر هفته به مصاف هم می روند، یک بار با جدال مقابل رقبا برای حفظ فاصله و بار دیگر با رقابتی خارج از میدان و یا بازی با کلمات، که اگر آن را جنگ لفظی ندانیم می توانیم بازی با کلمات به شیوه مربیانی در نظر بگیریم که می توانند با توجه به تجربه دوران مربیگری شان نقش مهمی در شعله ور شدن درگیری دو باشگاه ایفا کنند.

 

مکس الگری، مربی یووه یک هفته پیش به سن و سال در کنار تجربه بازیکنان دو تیم اشاره کرد و تیم خودش را همچون یانیک سینر و رقیب همیشگی را نواک جوکوویچ توصیف کرد، لفظی که برای اینتری ها خوشایند نبود اما با جواب اینزاگی تا به امروز روبرو نشد. رسانه های ایتالیایی معتقدند نراتزوری تمام هدف خود را معطوف کسب اسکودتو کرده اما می داند که هر لغزش مساوی با دیدن یووه در صدر جدول است و آنها حاضرند هر مشقتی را تحمل کنند تا صدر را به بانوی پیر ندهند و آن لحظه را هرگز نبینند. پس از جدال مربیان می گذرند و به جدال میدان فکر می کنند تا به هدف شان دست یابند.

 

اما در سوی دیگر میدان یوونتوسی قرار دارد که شرایط اش با ابتدای فصل فرق کرده، حالا تقویت شده و خود را در قالب یک تیم مدعی می بیند. تیمی که می تواند در صورت عدم بی دقتی برای کسب اسکودتو بجنگد، پس با توجه به شرایط و اندکی ضعیف بودن نسبت به اینتر کنونی سعی در جدال لفظی و روحیه دادن خارج از میدان مسابقه را نیز دارند. با این حال فشار کمتری سیاه و سفیدهای شهر تورینو را تحت تاثیر قرار می دهد، این تیم می تواند به مقصد خود برسد اگر تنها تمرکز خود را حفظ کرده و امتیازهای ارزشمند را با اشتباه از دست ندهد.

 

و این شرایط زمانی به سود یووه پیش می رود که حالا در اندک روز مانده به دربی ایتالیا، سران باشگاه از تغییر وضع و احتمال تمدید قرارداد ماسیمیلیانو الگری خبر می دهند. گروهی که با خرید زمستانی و به دست اوردن اتحاد تیمی در کنار امتیازهای کسب شده می کوشد تا روند مثبت خود را مستحکم کرده، استحکامی که می تواند مکس را نیز به آینده ای امیدوار کند که دور از انتظار خود و هواداران در ابتدای فصل بوده هر چند که گروه زیادی از تیفوسی ها او را برای آینده باشگاه نمی خواهد اما کم و بیش سران یووه به این نتیجه رسیدند که او توانسته یک بار دیگر ذهنیت پیروزی را در تیم زنده کند.

 

همین یک نکته کلیدی می تواند راه های آتی بانوی پیر را هموارتر نماید و روشن ماندن این کلید به نتیجه دیدار مقابل اینتر بستگی زیادی خواهد داشت. اگر مکس و تیم اش بتوانند مسیر کسب اسکودتو را با برتری مقابل اینتر در جوزپه مه آتزا پشت سر گذارند انگیزه و میل به پیروزی شان را دو چندان کرده و گام محکمی را برای انجام کار غیر ممکن ابتدایی فصل برداشته و به عنوان یک مدعی در ادامه فصل حاضر شوند، اما اگر مقابل اینزاگی و شاگردان اش کوتاه بیایند همراه الگری باید برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده رقابت کنند که در این صورت راه و تصمیم برای آینده مکس و یووه یکسان و تا حدودی متعادل پیش خواهد رفت و هر دو طرف از شرایط کم و بیش یکسانی برای تصمیم گیری برخوردار خواهند بود.

 

بنابر این پیش بینی میشود از این هفته به بعد با یووه ای روبرو خواهیم شد که مربی ای روی نیمکت خود می بیند که می داند اینده اش چیست، مربی ای که برای کسب بهترین نتیجه با شرایط تیم به پایان فصل میرسد و یا مربی ای که با تبدیل غیر ممکن به ممکن خود را بخشی از برنامه های آینده باشگاه می بیند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: